نوژننوژن، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 29 روز سن داره

نوژن زیدآبادی

باید ها و نبایدهای رفتار والدین با کودکان درمسافرت ها

1390/8/18 11:17
نویسنده : مامان و بابا
326 بازدید
اشتراک گذاری

کارهایی مثل خرید روزانه، رفتن به پارک و سینما و مسافرت جزئی از زندگی هر فردی است؛ اما برای انجام هر کاری باید از قبل برنامه ریزی انجام داد و مطمئن شد که تمام کارها به خوبی پیش می رود و روز بدون استرسی خواهیم داشت. در یک سفر خانوادگی هیچ چیز بدتر از بی برنامگی و عدم هماهنگی والدین با کودکان نیست. اگر شما هم از آن دسته والدینی هستید که همیشه در مسافرت با کودکان خود دچار مشکل میشوید، سعی در اصلاح رفتار خود داشته باشید. معمولاً بسته به روشی که برای مسافرت انتخاب میکنید، رفتارهای شما باید متفاوت باشد.

هواپیما

برای والدینی که دارای کودکان زیر سه سال هستند، بهترین و راحت ترین وسیله نقلیه برای رسیدن به مقصد است. اگر می بینید که کودکان شما با صندلی مخصوص اتومبیل خود بسیار راحت هستند، حتماً آن را در هواپیما همراه خود بیاورید تا کودک احساس راحتی داشته باشد. البته بهترین کار این است که در ابتدا از قوانین سفر با هواپیما مطلع شده سپس این گونه وسائل را همراه خود بیاورید. اگر برای شما مقدور است از هواپیماهایی استفاده کنید که دارای فضای بیشتری بین صندلی های خود است تا کودک شما راحت تر بتواند حرکت کند. فراموش نکنید که همراه خود اسباب بازی یا پتوی مورد علاقه کودک خود را داشته باشید. این کار به کم کردن استرسی که پرواز با هواپیما برای کودکان دارد کمک میکند.

معمولاً کودکان زیر دو سال، برای سرگرم شدن، فعالیت های زیادی انجام میدهند. بنابراین تا آنجا که میتوانید کتابهای رنگی، وسائل الکتریکی بی خطر، پازل، جورچین کلمات و سایر اسباب بازیهای فکری که آنها را سرگرم میکند همراه خود داشته باشید. با این کار مهارت یادگیری آنها هم تقویت میشود.

قطار

مانند هواپیما، مسافرت با قطار همراه با کودکان هم باید از قبل برنامه ریزی شود. باید همراه خود صندلی مخصوص اتومبیل کودکان را بیاورید. معمولاً بیشتر قطارها کمربند ایمنی ندارند، بنابراین بهترین راه این است که صندلی محافظ کودکان را همراه خود بیاورید. مقدار کافی غذا، میانوعده های کوچک و آشامیدنی نیز از مواد لازم دیگر است که باید همراه خود داشته باشید تا مجبور نشوید مدام از جای خود بلند شده و به دنبال تهیه آنها باشید. همیشه سعی کنید کمترین حرکت را داشته باشید. چندین لباس تن بچه ها کنید تا اگر احساس گرما کردند، بتوانید آنها را در بیاورید. چرا که معمولاً تغییرات دمایی در مسافرت با قطار بسیار به چشم میخورد.

سفرهای بین المللی

سفر به شهرهای دیگر با کودکان، یکی از راه های بسیار مفید برای شناساندن فرهنگها، مردم و شیوه های زندگی جدید به کودکان است.  قبل از سفر، کودکان را به پزشک برده و مطابق سن آنها مطمئن شوید که تمام واکسن های مورد نیاز انجام شده است. به کودکان خود توضیح دهید که در کشور مقصد همه چیز متفاوت است و شما چه انتظاراتی از آنها دارید. چند روز قبل از سفر، باید در برنامه خواب کودکان خود تغییراتی را ایجاد کنید تا بتوانند خود را با ناحیه زمانی جدید وقف دهند. هنگامی که به مقصد رسیدید، کودکان را در فعالیت های خود سهیم کنید تا آنها هم فعال و شاد بمانند. با این کار، آنها راحت تر میتوانند خود را با محیط جدید وقف داده، در طول روز احساس کسلی نکنند و شب راحت تر بخوابند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)